Scroll Top
+381 64 0000 807

Šta kažu o knjizi?

Iskustva i mišljenja stručnjaka i čitatelja.

Knjiga Umetnost restoranskog poslovanja predstavlja svojevrsni vodič za menadžere u odeljenju hrane i pića samostalnog restorana. Predstavlja značajno štivo u kojem se autor bavi svim onim pitanjima koja su relevantna za praksu upravljanja restoranom u svim fazama. Autorov doprinos ogleda se u tome što je prvi u Srbiji obradio predmetnu materiju sa jednog specifičnog aspekta, pri čemu ne smemo zaboraviti edukativni aspekt koji ova knjiga pruža. Pri pisanju dela, autor je primenio svoje dugogodišnje iskustvo u hotelskoj industriji, konsultovao je domaću i stranu literaturu, što je doprinelo kvalitetu napisanog.

Pristup tretiranju predmetne materije veoma je prikladan, s obzirom na to da se materija izlaže na prirodan način. Naime, kako se iz iznetog sadržaja može videti, najpre se govori o suštini ugostiteljstva, o tome kako postaviti osnove poslovanja u ugostiteljstvu, finansijski upravljati i ostvariti profit, kao i o tome kako stvoriti sistem održivog razvoja, zatim kako postići kulinarsku izvrsnost, a tu su i različiti tipovi usluga i postavke osnovnih principa ugostiteljstva, planiranje i razvoj menija, rukovođenje osobljem, zatim dizajniranje enterijera, kreiranje ambijenta inovativne tehnologije, što je uvek u službi vrhunskog iskustva i doživljaja gostiju. Marketingom i brendiranjem kreiramo jedinstveni identitet na turističkom tržištu.

Na kraju knjige javlja se i preporuka autora kojom nam poručuje da je na početku rada bilo kog restorana ostvarivanje uspeha moguće samo po principu „jednog po jednog tanjira”. Iz toga vidimo da je negovanje gostoprimstva, pored svih strateških planova, ono što suštinski čini umetnost ugostiteljstva i razlog zbog kojeg gosti dolaze, a mi postojimo.

Praktični aspekt tretiranja predmetne problematike dominira knjigom, što celoj materiji daje veoma skladan tok izlaganja, koji sukcesivno uvodi čitaoca u svet menadžmenta restorana. Tome naročito doprinose grafički prikazi koji ilustruju izloženu materiju, tako da čitalac može lakše da shvati ovu kompleksnu problematiku.

Zbog primenljivosti svoga sadržaja i inovativnosti u restoraterstvu, ova knjiga će biti koristan priručnik početnicima, studentima, kao i menadžerima sa iskustvom u restoraterstvu, ujedno predstavljajući doprinos unapređenju kvaliteta pri pružanju ugostiteljskih usluga. Kao takva, knjiga predstavlja dobru osnovu za unapređenje prakse.

Recenzent,

dr Georgi Genov

profesor na Visokoj turističkoj školi u Beogradu i direktor Poslovnog udruženja hotelijera i restoratera Srbije – HORES

Umetnost Restoranskog Poslovanja